La Fundació Gas Natural Fenosa activa una campanya contra la vulnerabilitat energètica des de Sabadell

A través de la Fundació Gas Natural Fenosa, amb seu al Museu del Gas de Sabadell, Gas Natural Fenosa ha posat en marxa un pla dirigit a persones vulnerables amb l'objectiu de reforçar i sistematitzar la gestió d'aquests clients, enfortir la col·laboració amb entitats del tercer sector i millorar els mecanismes de relació amb entitats socials. Les iniciatives, tant socials com operatives, suposen una inversió anual de 4,5 milions d'euros per a tot l’Estat. Segons un estudi de l’Associació de Ciències Ambientals (ACA), l’11% de les llars espanyoles no poden mantenir la casa a una temperatura adequada a l’hivern, fet que afecta prop de cinc milions de persones.
El pla busca reforçar les accions de la companyia a través d'una vintena de mesures destinades a l'atenció i la protecció de clients vulnerables. Per aquesta raó, ha reforçat l'equip destinat a la vulnerabilitat i ha creat una unitat encarregada de respondre a qualsevol trucada sobre aquest tema en un telèfon gratuït específic, el 900 724 900, disponible les 24 hores al dia. Disposa d’una seixantena de persones per desplegar a escala estatal aquestes iniciatives de suport i assessorament tant a persones vulnerables com a administracions municipals i autonòmiques.
El director de la Fundació Gas Natural Fenosa, Martí Solà, destaca la importància de les entitats socials i els serveis socials que coneixen el dia a dia de les famílies més vulnerables per a l’activació del pla. També remarca que “cal aprofundir en la rehabilitació dels edificis ja que es tracta d’un vector econòmic i energètic amb gran potencial d’estalvi per a l’usuari final”.